Stredná zdravotnícka škola Michalovce rešpektuje ochranu vašich údajov

Táto internetová stránka používa technológiu cookies. Je Vaším právom neudeliť súhlas s používaním súborov cookies alebo ich používanie zablokovať.
V takom prípade sa môže stať, že bude pre Vás obmedzená alebo vylúčená úplná funkcionalita niektorých častí prehliadanej webovej stránky.

Comenius - Sustainable Living, 4. projektové stretnutie

  • Ostatná aktualizácia: sobota, 30. november 2013, 20:23
  • Podrobnosti:
    Napísal/a: Mgr. Ľudmila Chovancová

  • 13-apríl-2012 20:24

mallorca 1Čas plynie rýchlo a my sme už doma zo štvrtého a posledného projektového stretnutia Comenius na tému Sustainable Living. Naším cieľom boli v dňoch 25. – 29. marca 2012 Baleárske ostrovy v Stredomorí, konkrétne mestečko Porreres na ostrove Mallorca. Tím zastupujúci Slovensko a našu SZŠ vycestoval v zložení Dominika Kuzemková, Dušana Semanová, Stanislav Lebeda, Andrea Lorenčíková, Mgr. Marcela Bödiová, Mgr. Ľuboslava Hlohinová a  Mgr. Ľudmila Chovancová.

Ostrov Mallorca je známy ako dovolenková destinácia, a preto sa aj projektové stretnutie zaoberalo témou turizmu z pohľadu udržateľnosti života (sustainable living). Porreres sa nachádza v strede ostrova, je to malé mestečko (alebo dedina, ako to miestni nazývajú) so 4 600 obyvateľmi. Školu IES, ktorá bola naším hostiteľom, navštevujú deti z troch blízkych dedín - Montuïri, Vila Franca a Porreres. Tam boli ubytovaní aj naši študenti vo svojich hostiteľských rodinách.Prezentovanie ...
Program prvého pracovného dňa bol náročný. Začal sa ráno v škole prezentáciami jednotlivých tímov. Domácou úlohou bolo navrhnúť 4 dňový výlet vo svojom regióne, vytvoriť k nemu reklamný leták a cez PowerPointovú prezentáciu predstaviť svoj návrh s dôrazom na životné prostredie a jeho udržateľnosť. Náš tím si za cieľ „sustainable“ výletu vybral národný park Poloniny.
mallorca 3Po prezentáciách nasledovala návšteva miestnej radnice, potom sme sa vydali pozrieť si „sustainable“ hotel a farmu Son Feliu. Po viac ako polhodinovej ceste peši sme dorazili na farmu, kde nás jej majiteľ milo privítal, urobil nám odborný výklad a poukazoval všetky zaujímavosti. Najkrajší moment bol, keď nás doviedol do sadu s pomarančovníkmi a my sme si mohli odtrhnúť pomaranče priamo zo stromov. mallorca 2Bol koniec marca a pomaranče boli sladké, šťavnaté a osviežujúce. A navyše „sustainable“, to znamená pestované ekologicky a bez chémie. Po návrate späť do školy a krátkom obede sme pokračovali druhou časťou domácej úlohy – prezentáciou výsledkov dotazníka, ktorý vypĺňali účastníci všetkých stretnutí zo všetkých tímov.
Cieľom dotazníka bolo zistiť, aký význam nadobudli princípy „sustainable living“ – udržateľného života pre účastníkov projektu a čo sa z projektu naučili. Po prezentáciách študenti ďalej pracovali v skupinách a učitelia hodnotili dosiahnuté výsledky.
Na druhý deň bol opäť pripravený náročný program. Ráno sme odišli autobusom do mesta Artá na severovýchode ostrova. Študenti boli rozdelení do troch tímov a každý tím mal zadané rozdielne úlohy na celý deň. Prechádzka uličkami mesta, návšteva starobylého chrámu, prechádzka po trhovisku, vnímanie atmosféry a stredomorského koloritu a popritom riešenie zadaných úloh – to všetko bolo veľmi zaujímavé. Deň pokračoval cestou do Son Real, oblasti ležiacej na severovýchodnom  pobreží. mallorca 5Miesto je národnou historickou pamiatkou s pohrebiskom starým 2700 rokov. Zo Son Real sme po pláži došli do letoviska Canpicafort. mallorca 6Ešte posledná kontrola, či sú všetky úlohy vyriešené a mohli sme sa vydať na spiatočnú cestu. Posledný deň nás čakala cesta na opačnú stranu ostrova, do hlavného mesta Palma na juhozápadnom pobreží. Hneď pri vstupe nás ohúrila nádhernou katedrálou La Seu. No najprv sme museli splniť úlohy. Išli sme na pôdu univerzity, ktorá je súčasťou univerzity v Madride. V miestnosti plnej starých a vzácnych kníh pracovali študenti na výsledkoch z včerajšieho dňa. Každá z troch skupín musela za hodinu vytvoriť PP prezentáciu a potom demonštrovať získané poznatky. A to všetko bez prístupu na internet! Samozrejme, všetci študenti boli veľmi šikovní a úlohy vynikajúco zvládli.
Pokračovali sme návštevou úžasnej a veľkolepej katedrály týčiacej sa majestátne nad morom. La Seu je považovaná za najkrajšiu kamennú stavbu na brehoch  Stredozemného mora. mallorca 7
Poobede nám zostalo trochu času na krátku prechádzku ulicami hlavného mesta s množstvom paliem a drahých obchodov. A bol čas ísť späť. mallorca 8Čakal nás rozlúčkový večer na školskom dvore, kde prišlo množstvo detí, ich rodičov, predávali sa tričká s logom školy, nápoje a domáce koláče (vyzbierané peniaze sa použijú na školský výlet), hrala školská kapela a spievali žiaci školy.  Nakoniec spievali a tancovali všetci. Zostalo už len pobaliť si veci a na druhý deň ráno povedať „Bye-bye, Mallorca“. Odchádzali sme unavení, ale s množstvom dojmov, krásnych zážitkov, vytvorených priateľstiev a oveľa, oveľa bohatší. O poznatky, ktoré sme v projekte Comenius získali. Ďakujeme!!!!

 

 

mallorca 9  mallorca 10 
 mallorca 16  mallorca 05

  mallorca 12

mallorca 08

SZŠ Vstúpte ...

Vzdelávacie centrum Microsoft